• +420 605 250 101

Info pro závodníky

Sezona 2018 ZAČALA!!!

Termín druhého závodu pro sezonu 2018 je stanoven na neděli 20.5.2018!!!

Registrace budou opět prostřednictvím sms od 14. 5. 2018.

Sledujte nás také na facebooku, kde najdete aktuální informace a fotografie!!!

https://www.facebook.com/zavody.plechace/

 

TECHNICKÉ PŘEDPISY

Vzhledem k tomu, že někteří závodníci nastupují do závodu s auty, která ohrožují bezpečnost jejich i jiných účastníků závodu, budou vyžadovány následující předpisy a je nutné, aby je auta splňovala. V případě, že tomu tak nebude, při přejímce vozidel NEBUDOU připuštěni ke startu.

  • vozidlo, které je vybaveno rámem, musí být vybaveno minimálně čtyřbodovými pásy
  • standardní karoserie vybavená všemi bočními dveřmi, blatníky a kapotami (víko kufru může být demontováno)
  • nesmí být provedeno odlehčení karoserie (vyřezávání výztuh, nosníků a podlah vozidla) Toto lze provést pouze má-li vozdilo bezpečnostní rám – hlavní nosníky vozidla musí zůstat zachovány
  • vozidlo musí mít oba nárazníky – přední i zadní
  • tažné oka vpředu i vzadu
  • výplň ve dveřích řidiče – pletivo nebo sklo podlepené folií
  • vozy, které mají čelní sklo, musí být vybaveny funkčními stěrači a ostřikovači
  • kdo nemá čelní sklo, musí mít místo něho upevněné pletivo s max. šířkou ok 2 x 2 cm a sílou drátu min. 2 mm a musí použít při jízdě ochranné brýle
  • kdo ztratí v průběhu závodu čelní sklo nebo bude na tolik poškozeno, že bude ohrožovat bezpečnost řidiče, musí odstoupit ze závodu nebo závadu odstranit
  • střešní okno musí být překryto plechem
  • funkční otevírání obou předních dveří zvenku i zevnitř.
  • kapota + blatníky musí být pevně upevněny
  • musí být odpojené veškeré airbagy
  • funkční, pevně upevněné bezpečnostní pásy (doporučujeme čtyřbodové pásy)
  • pevně upevněná sedačka řidiče s hlavovou opěrkou
  • baterie musí být na originálním místě pevně upevněna
  • podvozek vozidla musí být standardní dle daného typu vozidla, ostatní úpravy podvozku nebo sportovních tlumičů spadají do kategorie SPECIAL
  • musí být demontováno závěsné zařízení, střešní nosiče a rezerva
  • musí být alespoň jedno zpětné zrcátko
  • funkční min. 1 ks brzdového světla
  • přední + zadní výztuha originál k danému typu vozidla nebo taková, která nepřesáhne šíři hlavních nosníků vozidla
  • palivová nádrž upevněná na originálním místě mimo kabinu vozu (výjimka pouze kovová nádrž + kovové trubky, pouze na schválení ředitele závodu – p. Mejzlík) spadá vždy do kategorie SPECIAL
  • chladič musí být mimo kabinu vozidla (výjimka pouze chladič s kovovými trubkami, pouze na schválení ředitele závodu – p. Mejzlík) spadá vždy do kategorie SPECIAL
  • startovní číslo začíná č. 1 a je max. třímístné
  • startovní číslo musí být umístěno na obou bocích vozidla a na kapotě
  • startovní číslo napsané černou barvou (výška čísla min. 25 cm, tloušťka čísla min. 3 cm) na bílém podkladě (rozměr 40 x 40 cm)
  • zákaz používání pneumatik s hroty
  • žádné ostré hrany na vozidle
  • řidič musí mít řádně upevněnou přilbu a rukavice a vyvaruje se konzumaci alkoholických nápojů a jiných návykových látek v průběhu závodu
  • vozy na které bude udělena výjimka můžou být přesunuty do kategorie SPECIÁL, stejně tak vozy které budou mít turbo či pohon 4×4 nebo vozy s upraveným diferenciálem budou také přesunuty do kategorie SPECIÁL, stejně tak vozy s úpravami na motoru a vstřikování paliva. Doporučujeme, aby závodníci, kteří mají vozy, které spadají do této kategorie, aby se rovnou hlásili do kategorie SPECIÁL.
  • Vozidla s obsahem nad 1.6, startující v kategorii nad 1.4, budou na jednotlivých rozjížďách startovat z posledních pozic.

TRESTY a POKUTY

  • v případě nesportovního chování v podobě úmyslného narážení do vozidla, vytlačování vozidel, předjíždění ve chvíli, kdy je vyvěšena žlutá vlajka, za předčasný start, dostane tento řidič napomenutí. Za 2 napomenutí bude posunut ve výsledkové listině této rozjížďky o 3 místa vzad a za 3 napomenutí dostane černou vlajku, což znamená, že bude vyloučen z celého závodu. O vyloučení rozhoduje pouze ředitel závodu.
  • kdo poruší hrubě během rozjížďky několikrát, dostává černou vlajku okamžitě.

VÝZNAM SIGNÁLNÍCH VLAJEK

  • Žlutá vlajka – nebezpečí na trati. Odstavené vozidlo nebo jiná překážka. Závod pokračuje dál, pouze od místa vyvěšení žluté vlajky až po překážku se musí zpomalit a nesmí se předjíždět (může se objíždět stojící vozidla jiných závodníků, kteří budou stát a budou zbytečně blokovat průběh závodu)
  • Červená vlajka – ukončení závodu z důvodu havárie nebo předčasného start
  • Modrá vlajka –  komu bude vyvěšena modrá vlajka, musí umožnit předjetí vozidla, které jede za ním (pomalu jedoucí vozidlo s technickou závadou)
  • Černobílá vlajka –  napomenutí řidiče
  • Černobílá šachovnice vlajka – cíl, konec závodu
  • Zelená vlajka – volná trať před startem

 

ROZJEZDY, FINÁLE, VYHLAŠOVÁNÍ

Závody jsou rozděleny do kategorií do 1,4, nad 1,4 a kategorie SPECIAL. Každá kategorie má 3 rozjezdy (1 rozjezd=5 kol, finále=8 kol). Pozor!!! Finálového rozjezdu se účastní vždy šest nejlepších závodníků z každé kategorie.

Vyhlášení výsledků (1., 2. a 3. místo) probíhá ve všech kategoriích, a to do 1,4, nad 1,4 a kategorie SPECIAL.

Body ze všech 6ti závodů se započítávají do seriálu VELKÝ POHÁR AUTOCROSS LOUKOVICE 2018, který proběhne 21.10.2018! Podmínkou je účast alespoň na třech závodech sezony 2018!!!

 

 

 

 

 

Naše webové stránky používají soubory cookie. Prohlížením našich webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace zde.